A Carbon Trading System Wertsparend
Freie Isolierung und Kessel Freie Kessel Ein neuer Kessel kostet in der Regel 2.300, nach dem Energy Saving Trust, also ist dies ein fabelhaftes Freebie. Wenn Ihr Kessel nicht ineffizient ist, nur gebrochen, können Sie eine Reparatur anstatt ein neuer Kessel angeboten werden. Das Angebot beinhaltet die Montage, obwohl es möglicherweise zusätzliche Kosten gibt, wenn ein Ingenieur zum Beispiel zusätzliche Arbeit ausführen muss, wenn es sich um eine Bewegung handelt oder Sie zusätzliche Heizkörper benötigen. Sie sollten darüber informiert werden. Wer kann es bekommen Sie sind wahrscheinlich zu qualifizieren, wenn: Sie erhalten Steuergutschriften und haben ein Haushaltseinkommen von weniger als 16.010 und. Sie erhalten Einkommensbeihilfen wie Pensionskredit oder Einkommensunterstützung, und Sie haben Kinder, eine behinderte Person im Haushalt oder sind über 60. Sie werden nicht in der Lage sein, einen freien Kessel zu bekommen, wenn Sie in einer Wohnungsvereinigung wohnen oder Sind ein Ratsmieter. Stattdessen wird dies durch eigene Schemata arrangiert. Die Kriterien sind komplex, so dass eine schnelle Möglichkeit zu überprüfen, ob Sie qualifizieren ist, um die Energy Saving Trust Beratung Service und beantworten einige grundlegende Fragen auf 0300 123 1234 (England, Wales und Nordirland) oder 0808 808 22 82 (Schottland). Siehe auch Anbieterkriterien in Wie bekomme ich es? Wie bekomme ich einen kostenlosen Kessel. Rufen Sie einfach einen Anbieter an. Sie sind frei, jedes Energieunternehmen zu wählen, das das Abkommen anbietet, das Sie nicht benötigen, um ein Kunde zu sein. Alle Angebote sind laufend, ohne Begrenzung der Anzahl der freien Installationen. Wenn Sie sich wenden, lieben Sie, Ihre freien Kesselerfahrungen zu hören. Was wird von jedem Anbieter angeboten E. on Bewerben Sie sich online oder rufen Sie 0330 400 1183. Siehe auch die Kriterien für die Förderfähigkeit. E. on bietet Ersatzkessel an, wenn Ihr aktueller mehr als 5 Jahre alt ist und nicht richtig funktioniert. EDF Energy Call 0800 096 8634. Wenn die Kesselanlage zusätzliche Arbeiten erfordert, wie z. B. zusätzliche Heizkörper, kann EDF in einigen Fällen einen Beitrag zu den Kosten verlangen. Es wird dich vorher informieren lassen. Npower Check youre auf Npowers-Website oder rufen Sie 0800 072 1741. SSE Füllen Sie ein Online-Anfrage-Formular oder rufen Sie 0345 078 3248. Siehe seine Förderkriterien. SSE sagt, dass Installationen einer Umfrage unterliegen. Wenn Sie Ihren Kessel ersetzen, sparen Sie nicht genug Energie, um ihm zu helfen, seine Ziele zu erreichen, oder es gibt technische Probleme, kann es Sie bitten, etwas in Richtung der Kosten zu zahlen. Wenn dies geschieht, ist es wert, einen anderen Anbieter zu versuchen. Wie viel können Sie sparen Die Energy Saving Trust sagen, Heizen Konten für etwa 60 von dem, was die Menschen verbringen jedes Jahr auf Energie-Rechnungen, so ein effizienter Kessel macht einen großen Unterschied. Abhängig von Ihrem Kessel Alter, eine glänzende neue effiziente könnte man bis zu 350year sparen. Seine wahrscheinlichen neuen Kessel sind oben von vielen homebuyers Wunschlisten, also könnte dieses Ihren Hauspreis auch erhöhen. Schnelle Fragen Welche Art von Kessel müssen Sie haben Sie müssen einen gebrochenen oder ineffizienten Kessel haben, der mindestens 5 Jahre alt ist. Wenn Sie einen neu-ish, arbeiten A - oder B-rated Kessel, Sie wahrscheinlich nicht qualifizieren. Dies wird von Fall zu Fall durch eine kostenlose Inspektion entschieden. Es basiert auf einer Reihe von Faktoren, einschließlich der Kessel Effizienz, Alter und Zustand. Die Energieunternehmen werden in der Regel nur Gas-Kessel ersetzen, nicht Öl. Wenn du noch keinen Kessel hast, kannst du kein neues System installieren. Wie lange wird es dauern Die Energie-Unternehmen sagen, es dauert in der Regel vier bis 12 Wochen ab, wenn Sie zum ersten Mal anwenden, um den Kessel installiert zu bekommen. Die Montage des Kessels dauert in der Regel von ein paar Tagen bis zu einer Woche, obwohl es je nach Eigentum variiert. Freie Dach - und Hohlwanddämmung Die Hohlraumwand und die Dachbodenisolierung lohnt sich rund 800 und kann jährlich rund 300 Energiekosten bezahlen, und Energieunternehmen bieten ihnen die Möglichkeit, sich bestimmten Gruppen zugänglich zu machen. Hohlwanddämmung. Die meisten Häuser, die seit 1920 gebaut wurden, haben eine Lücke zwischen Innen - und Außenwänden. Das Füllen des Hohlraums mit isolierendem Mineralwolle und Schaum bedeutet, dass kalte Luft ausgehalten wird und warme Luft bleibt in. Loft-Isolierung. Bis zu einem Viertel deiner Häuser entweicht die Hitze durch das Dach, aber man kann das lösen, indem man Mineralwolle unter die Dachsparren legt. Wer kann dies bekommen Einige Anbieter geben Isolierung weg zu geeigneten Häusern unabhängig von Einkommen, während einige verlangen, dass Sie bestimmte Vorteile wie Pensionskredit erhalten. Siehe nachfolgende Kriterien für die Zulassungskriterien. Sie können nicht in der Lage sein, freie Hohlwand und Dachboden Isolierung zu bekommen, wenn Sie in einer Wohnungsvereinigung Eigentum leben oder sind ein Rat Mieter. Die Idee ist, dass sie es für Sie tun werden, wenn Sie ihre eigenen Pläne haben. Ein schneller Weg, um zu überprüfen, ob Sie sich qualifizieren, ist, den Energy Saving Trust anzurufen und einige grundlegende Fragen zu 0300 123 1234 (England, Wales und Nordirland) oder 0808 808 2282 (Schottland) zu beantworten. Wie bekomme ich kostenlose Isolierung. Rufen Sie einfach einen Anbieter an. Sie sind frei, jeden Anbieter auszuwählen, den Sie nicht benötigen, um ein Kunde zu sein. Unten ist eine Liste der großen sechs Anbieter, die kostenlose Isolierung bieten. EDF Energie. Rufen Sie 0800 096 8634. Npower an. Überprüfen Sie auf Npowers-Website oder rufen Sie 0800 072 1741 an. Wie viel können Sie sparen Der Energiespar-Trust rechnet Hohlraum-Isolierung in der Regel kostet etwa 500 zu installieren (einschließlich Bauarbeiten), und kann ein durchschnittliches Drei-Zimmer-Haus bis zu 160year auf seiner Rechnungen Loft-Isolierung kostet etwa 300 und kann 140year sparen. Schnelle Fragen: Wird mein Haus für Hohlwanddämmung geeignet sein Nicht alle Häuser sind für Hohlwanddämmung geeignet. Nach dem Energy Saving Trust. Ihr Haus wird in der Regel für Hohlraumdämmung geeignet sein, wenn: seine Außenwände sind ungefüllte Hohlraumwände. Der Hohlraum ist mindestens 50mm breit. Das Mauerwerk oder Mauerwerk Ihrer Immobilie ist in gutem Zustand. Es wurde vor 1990 gebaut (die meisten neueren Häuser haben bereits Isolierung). Die Wände sind keinem Regen ausgesetzt. Sie werden normalerweise nicht qualifizieren wenn. Sie wohnen in einer Wohnung und können nicht mit allen anderen Mietern koordinieren. Ihr Zuhause ist Holz oder Metall gerahmt oder aus Naturstein oder Beton gefertigt. Wenn Sie feuchte Probleme haben. Der Energy Saving Trust sagt, dass Sie diese zuerst aussortieren sollten. Möglicherweise müssen Sie extra für Gerüste zahlen, um die Isolierung zu bekommen. Diese Kosten sind in einigen Angeboten enthalten. Kann Hohlraum-Dämmung erhöhen die Chancen der feuchten Probleme in der Heimat Wenn richtig installiert und in geeigneten Eigenschaften, Hohlraum-Dämmung kann die Energieeffizienz zu verbessern und bieten Einsparungen bei Hausheizung Rechnungen. Allerdings gab es eine Reihe von Berichten über feuchte Probleme auftauchen, nachdem Hohlraumwand Isolierung installiert wurde. Dies kann in Eigenschaften geschehen, in denen die Hohlwanddämmung nicht geeignet ist, wo die Außenwand starkem Wind angeregt ist. Diese Bedingungen sind höchstwahrscheinlich im Westen des Landes, einschließlich der westlich von Schottland und West-Wales, und Teile von Cornwall, Somerset und Dorset auftreten. Probleme können auch auftreten, wenn die Installation falsch erfolgt, so dass Lücken in der Isolierung, die Kondensation und Schimmel verursachen können. Wenn Sie Probleme haben, nachdem Hohlraumdämmung installiert ist, wird jede Arbeit, die von registrierten Installateuren angebracht wird, durch eine 25-jährige Garantie gedeckt, die von der Cavity Insulation Guarantee Agency (CIGA) betreut wird. Unter dieser Garantie ist das Unternehmen, das die Isolierung installiert hat, verantwortlich für die Korrektur von Schäden oder entfernen Sie es, wenn nötig. Wenn die Firma den Handel eingestellt hat, geht die Verantwortung auf CIGA. Ich bin nicht für freie Isolierung qualifizieren, wie kann ich es billig bekommen Wenn Sie nicht für die Systeme oben qualifizieren, suchen Sie nach einem Installateur auf der National Insulation Association Website. Als Benchmark rechnet der Energy Saving Trust in der Hohlraumdämmung typischerweise um 450 bis 500, um zu installieren, und eine Dachbodendämmung von etwa 300. Die DIY-Route könnte bei etwa 150 billiger für die Dachisolierung arbeiten. Für mehr Hilfe bietet das Homebuilding-Magazin eine praktische, Schritt-Anleitung zur Isolierung Ihres Loft. Holen Sie sich unsere kostenlose Geld-Tipps E-Mail Was die Mittel oben Wenn ein Link hat ein von ihm, das heißt, es ist ein angeschlossener Link und daher hilft es GeldSavingExpert bleiben frei zu verwenden, wie es uns verfolgt wird. Wenn Sie es durchmachen, kann es manchmal zu einer Zahlung oder einem Vorteil für die Website führen. Es ist bemerkenswert, dass der Dritte, der verwendet wird, bei Kreditverträgen benannt werden kann. Sie sollten keinen Unterschied bemerken und der Link wird sich niemals negativ auf das Produkt auswirken. Plus die Redaktion (die Dinge, die wir schreiben) ist von diesen Links nie betroffen. Wir wollen alle verfügbaren Produkte anschauen. Wenn es nicht möglich ist, einen Affiliate-Link für die Top-Deal zu bekommen, ist es immer noch in genau der gleichen Weise, nur mit einem nicht bezahlenden Link enthalten. Für weitere Details lesen Sie, wie diese Seite finanziert wird. FREI MoneySaving E-Mail Holen Sie sich diese kostenlose wöchentliche E-Mail voller Angebote, Führer amp seine Spam kostenlos Barclays Kunden verlassen nicht in der Lage, Karten zu verwenden und Zahlungen nach technischen Schwierigkeiten machen Erste Utility Wanderungen Standard Tarif Preise von 9,7 - überprüfen JETZT, wenn Sie sparen können Preis der Briefmarken zu steigen Nächsten Monat kaufen Sie jetzt, um die Wanderung zu schlagen Atom Bank startet marktführende feste Einsparungen erhalten 2 auf einem einjährigen Konto Southern Rail öffnet pauschale Entschädigung für alle berechtigten Pendler können Sie behaupten, 100s Wie viele Schritte haben Sie im Jahr 2016 Ich habe 8.170.127 getan Fitness-Tracking-Arbeiten Eine wichtige Warnung für jeden Mitarbeiter in Großbritannien Möchten Sie 500 jetzt oder 1.000 in einem Jahr Und was sagt das über Sie Was Brexit bedeutet für Ihre Finanzen im Jahr 2017 Die MSE Pub Quiz 2016 Antworten Wie Max Bonus Bonus bei Sainsburys Um Geld für dein alltägliches Wesentliches zu sparen STOPPEN ALLES Half-Preis Pick und Mix Süßigkeiten bei Wilko 10 Freebies zu Ihrem Geburtstag zu bezahlen, inkl. 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Sie haben über Ihre eigenen Teamkollegen High-Dollar-Rennstrecke, die mehr Kohlefaser auf sie als die Internationale Raumstation hat, gesperrt. Sie haben alle Ihre Forschung durchgeführt, haben Test-geritten alle der neuesten, High-Dollar, Kohlefaser-Maschinen, und Sie haben Ihren Gewinner ausgewählt. Das Scheckheft ist in der Hand gespannt und bereit, jeden letzten Dollar in dein Sparkonto zu besammeln, und alles, was noch zu tun ist, ist mit dem Geschäft zu verhandeln, so dass Sie zumindest ein bisschen Bargeld haben, um einige innere Röhren zu kaufen. Aber bevor deine Visionen der Pracht zügellos sind und dein Scheckbuch mehr hohl als Landis Maillot Jaune ist, bist du sicher, dass Kohlenstoff der richtige Rahmen für deine Bedürfnisse ist. Dont nehmen Sie es falsch, Kohlenstoff hat in der Tat seine Vorzüge, aber die jüngsten Carbon-Wahnsinn scheint zu sein Stark an Bandwagon-Mentalität gebunden, was auch immer die Profis tun, was die Massen auch machen wollen. In den 70er Jahren war es in den 80er Jahren mit ausgetrockneten Komponenten, in den 80er Jahren mit reichlich vorhandenen Haargel - und Briko-Schattierungen, in den 90er Jahren mit den schrecklichen Lycra-Shorts, die wie Blue Jeans aussehen, und heute mit Carbon-Rennrädern. Und warum sollte nicht Kohle populär sein Ein Rahmen und Gabel wiegt weniger als ein Sechs-Pack von Gebräu, sie haben tolle Straßen-Dämpfung Fähigkeiten, sind steifer als ein I-Strahl zumindest anfangs und am wichtigsten ist, hat Kohlefaser einen unbestreitbaren coolen Faktor. Als ein Beweis für die Popularität von Kohlenstoff, kundenspezifische Fahrradbauer, die ihren Namen in Stahl gemacht haben, überqueren jetzt Carbon. Namen wie Steelman, Serotta und Independent Fabrications alle bieten Bankkonto-Zerschlagung benutzerdefinierte Kohlenstoff-Frames. Foto Thumbnails (zum Vergrößern anklicken) formrevel rebolledo01 desalvoroad01 10 sycipcross04 8220So was du hast, ist ein 150-Pfund-Reiter auf einem Bike für einen 220-Pfund-Piloten. Wie denkst du, die Fahrt ist steif. Rigor mortis steif So steif, dass es zu unvorhersehbaren Handling-Eigenschaften führen kann, was zwangsläufig dazu führt, dass ein Zwischenfahrer seinen Gehirn ausstürzt.8221 Wirklich habe ich die Straße gesehen, die aus dieser Unvermeidlichkeit resultiert. Alle guten punkte Offensichtlich werden nicht viele zuhören, denn sie wollen mit der Carbon-Menge zusammenpassen oder sich gut fühlen, wenn sie auf einem Carbon-Bike ausgegeben werden. Jedes Mal, wenn wir ein schönes Stahl - oder TI-Bike aufbauen, das 16 oder 17 lb8217s wiegt, sind die 8220kids8221 im Shop alle erstaunt und sagen so etwas wie 8220Wenn I8217m älter Ich muss ein schönes Custom Bike bekommen.8221 Der Rest von uns (einige nicht All das alt) lachen nur und sagen ihnen, dass sie vorankommen und diese Dollars verbrennen. 8220So seien Sie besonders vorsichtig beim Laden des Carbon-Bikes in den Rücken Ihres Autos. Ein verstopftes, stumpfes Objekt wird Ihre brandneue 5000-Carbon-Rennmaschine mehr lahm machen als ein Rennpferd mit Sehnenentzündung.8221 Haven8217t gesehen. 8220Mit der richtigen Pflege, wird ein Stahlrahmen wird höchstwahrscheinlich überleben Sie, während ein Carbon-Rahmen wird kaum überleben die Kreditkarten-Schulden youll werden in ungeachtet dessen, was Frame-Material Sie am Ende kauft.8221 Haven8217t gesehen, dies entweder. Ich habe vor kurzem die Lieferung meiner benutzerdefinierten Electric Warrior von Vicious Cycles. Für das Leben von mir kann ich nicht verstehen, warum jemand das Gleiche bezahlen würde, oder mehr als ich bezahlt habe, um ein Rackrad zu bekommen. Nicht nur war mein Fahrrad gebaut, um meine Spezifikationen, aber ich konnte mit dem Erbauer arbeiten, um eine wirklich süße Farbe Job zu fertigen. Du siehst ein anderes Fahrrad wie meines auf der Straße. Ich sage 8220Free selbst von der Gruppe think8221. Während ich die Handwerkskunst und die Passform meines kundenspezifischen Jack Koehler Stahlbikes lieb habe, packe ich normalerweise das Carbonrad, wenn ich reiten möchte. Warum es besser geht Jetzt ist die Passform meines Custom Frames total perfekt. Mit einem Band und einigen kreativen Komponenten, habe ich das mit meinem aktuellen Carbon-CX-1-Massenprodukt gefertigt. Der Carbon-Rahmen hat einige Metall-Bits für die Haltbarkeit und während it8217s nicht die leichteste verfügbare it8217s bemerkenswert leichter als mein Stahlrahmen .. Also warum reiten ein schwereres Fahrrad Ältere Materialien wie Stahl, Aluminium oder Titan waren Stand der Technik einmal und immer noch gut funktionieren . Also 56 Chevys. Wir retten unsere Klassiker für 8216Sonntag zeigen Reiten8217. Ich tue das gleiche mit meinem kühlen alten Stahlfahrrad. Würde ich kaufen und fahren ein 8216new8217 56 Chevy für einen täglichen Fahrer Nope8230not, wenn es mehr effektive Einheiten zur Verfügung. Alte Post Ich weiß, aber ich habe den Artikel genossen und als neuer Radfahrer schätze ich sowohl den Kohlenstoff als auch den Stahl. DH8217s Kommentar oben ist wahrscheinlich die einzige mit echten Verdienst, die Business-Stream-Bias und klassischen 8220roadie8221ego ausschließt. Wenn du aus 8220group think8221 aussteigen willst, um neue und neue Bike zu ersetzen. Ein leichter Stahlrahmen (der sich in etwa 50 schwerer als ein leichter Carbonrahmen ausmacht) ist der gleiche, robuste Rahmen, den der Schriftsteller herumblättert. Ich habe leichte Stahlrahmen mit Dellen gesehen. Wie Kohlenstoff, müssen Sie Stahlrahmen sorgfältig behandeln. Während dein leichter Carbonrahmen mit miscare knacken könnte, wird dein Stahlrahmen rosten. Ich konnte nicht mehr mit Don Hanson einverstanden sein. Ein Stahlrahmen ist eher wie ein nostalgisches altes car8230 es hat seinen klassischen ansprechen, aber in den meisten Fällen ist es einfach veraltet. Ich habe einen Stahlrahmen, den ich reite und liebe und liebe zu reiten. Aber es gibt so viel altmodische Flat-Earth-Sachen, hier muss ich einspielen. Ein 3-lb-Stahlrahmen ist nicht das gleiche wie ein 5-lb-Stahlrahmen in Haltbarkeit. Die Röhren werden in der Tat zermalmen. Ich habe ein sehr schönes 3,5 lb Stahlgestell zerstört und es zerknüllt wie gestern8217s Zeitung. Carbon ist das Material 8220it8221 für die absehbare Zukunft aus gutem Grund 8212 es kann wie kein anderes Material da draussen entworfen werden, it8217s stark wie alles, was entworfen und hergestellt gut, und it8217s erwies sich als sehr zuverlässig. Hincapie Carbon-Gabelkopf scheiterte in Paris-Roubaix. Es war ein Aluminium-Gabelschaft. Bill das ist ein sehr altes Gespräch, aber eine Frage. Wie viele Meilen würde man erwarten, aus einem gut entworfenen und gefertigten Carbonfaser-Rahmen zu kommen. Zum Beispiel, wenn ich 200 Meilen pro Woche auf dem Carbon-Fahrrad trainierte, würde ich 10.000 Meilen in einem Jahr machen. Ist das über das Leben eines guten Carbon-Rahmens, wenn er mit dieser Rate trainiert Wer sich mehr als 2,5k für ein Fahrrad bezahlt, und bekommt kein kundenspezifisches Fahrrad - von irgendeinem Material - ist Nüsse. Marc, viele Leute passen auf Lagergrößenrahmen ganz gut. Wenn ein Massenprodukt Rahmen Ihre Kriterien erfüllt und kostet 2499, wer sind Sie zu beurteilen, ob it8217s eine gute Entscheidung Mein Fahrrad ist nicht Schmuck, und ich bin nicht in sie investieren für seine Rarität. Ich habe Stahlfahrräder gefahren Ich habe kein einziges mehr. Von den meisten Völkern8217 Einschätzungen (wie durch Materialverkäufe für High-End-Fahrräder bewiesen), ist Ti oder Kohlenstoff vorzuziehen, gut gebauten Stahlrahmen. That8217s nur objektive Daten auf Millionen von individuellen Einkaufsmöglichkeiten, nicht meine Bias basiert. Die von vielen hier veranschaulichten Pro-Stahl-Bias spiegelt einfach unterschiedliche Bedürfnisse und unterschiedliche Bewertung von Eigenschaften wider. Wie für die falsche Dauerhaftigkeit Argument: die meisten Menschen don8217t reparieren gebogenen Stahl. Meine 18-jährige Trek 5200, trotz der Narben von viel Reise-Missbrauch im Laufe der Jahre, bleibt ein treues Ross, dass ich jeden bisschen so schön wie ein Fahrrad mit 19. Jahrhundert Bautechniken hergestellt. Ich fürchte keine Delaminierung mehr als du fürchtet Rost. Beide Probleme sind praktisch nicht vorhanden auf heute8217s neuesten Frames, trotz der isolierten Beispiele, dass idealogues Trab aus in einem Versuch, ihre Material überlegen zu beweisen. Reiten Sie, was Sie mögen, und verschwenden Sie Ihre Zeit, um zu versuchen, andere davon zu überzeugen, dass Ihr Rahmenmaterial in irgendeiner Weise überlegen ist. Die Gesamtbewertung ist eine persönliche Wahl. Das ist nicht objektive Daten 8211 you8217re Einfügen einer Annahme, warum die Verkaufsmengen als solche sind. Der hohe Absatz von cf - und Ti-Frames konnte leicht durch Faktoren wie die Popularität beeinflusst werden, genauso einfach, wie sie durch technologische Datenpunkte wie Langlebigkeit und Langlebigkeit beeinflusst werden könnte. Die Gesamtbewertung ist eine persönliche Wahl, aber der Punkt des Artikels ist zu fragen, warum die populäre Wahrnehmung der Bewertungstrends stark zu den Fahrrädern führt. Wenn Sie wirklich glauben, Ihre endgültige Aussage, dann sollte der Artikel ein Nicht-Problem für Sie sein. 12. Januar 2017 Spot auf Jason 8211 Schafe auf Fahrrädern (im Gegensatz zu der Industriegruppe 8216Sheep On Drugs8217) sind in der Hauptsache Kauf, was sie erzählt oder verkauft haben, nur um in 8211 passen zu können und Sie können ein viel besseres Handling Fahrrad zu bekommen Das könnte eigentlich fast so leicht sein (und manche mögen leichter) aus Stahl. Mehr Gewinn kann aus einem Carbon-Bike gemacht werden, Und nur Gewicht vergessen, konzentrieren sich auf Handling. It8217s jetzt 2017 und die Leute sind immer noch Entscheidungen, nicht alle diese informierten Entscheidungen sind Kohlenstoff 8211 meine nächste wird Stahl sein. Oh, und bewegen Sie sich über Carbon, meine Vorhersage ist, dass Schaum strukturierte Graphen wird als nächstes ich eine schöne benutzerdefinierte Stahl Fahrrad 8211 ein Waterford R33 8211, die in unter 18 Pfund wiegt. Ich habe zu zahlen, um dieses Gewicht zu erreichen 8211 Campy Record überall, FSA K-Force Kohlenstoff-Kurbeln, ITM UnicoUnica Kohlenstoff-Stamm, Bars Amp-Post, Chris King Kopf-Set, Selle Italia Mavic Ksyrium SSC SL Räder, Speed Play X18242s, Easton SL90 Kohlenstoff Gabel und ein Selle Italia SLR Ti Sattel mit einem Gewicht von 165 Gramm 8211 aber ein Carbonrahmen, der mit der gleichen Konfiguration ausgetauscht wurde, würde so viel oder mehr kosten, dass mein Fahrrad. Dieses Bike reitet wie ein Traum 8211 glatt und reaktionsschnell 8211 und dank der Carbon Front End, Sattelstütze und Rahmen Design das Fahrrad absorbiert die meisten Straßen Unregelmäßigkeiten und hat kein Buzz, dass ich fühlen kann. Darüber hinaus bekommt mein Bike tatsächlich die Art von Antwort, die der Autor über andere Fahrer und Fahrrad-Shopps spricht. Mein Bike ist wunderschön und selten (Renngrün mit alten Schulweißfeldern), und die meisten Liebhaber in der wissen, schätzen es so viel wie jede Produktionslinie Kohlenstoff-Bike sie kommen über. Ich habe mit dem Fahrrad gereist und hatte es in großen Geschäften in Denver, San Diego und Boston 8211 gerettet die Mechaniker liebte das Fahrrad und konnte nicht glauben, wie leicht und angenehm zu reiten war. Kurz gesagt, mein Rigg hat jedes Mal den WOW-Faktor wie ein Carbon-Bike auf der Straße. Ich spare für ein anderes Fahrrad, aber anstelle von Kohle wird es entweder ein Titan Seven oder IF 8211 I Haven8217t entschieden noch. Ich mag diesen Artikel, wie ich derzeit ein zehnjähriges Stahlradfahrer reite und denke an kohlensinnig, wenn die Fall-Alben in diesem Jahr kommen. I 8220get8221 alle Punkte auf die Vorteile von Stahl und vollständig abonnieren, um die 8220don8217t kaufen alles, was Sie sich nicht leisten können, ersetzen8221 Theorie. Carbon-Frames scheinen mir riskant zu sein, für die in diesem Artikel enthaltenen Bruchpotenziale. Aber auf der anderen Seite können nicht viele von uns Fachmessen besuchen oder kundenspezifische Fahrradbauer jagen. Wo können wir solche Stahlräder sehen, die hier erwähnt werden Vielleicht noch wichtiger, wäre eine Testfahrt jemals möglich Sogar Googeln 8220Bayliss8221 macht nur lauwarme Links und nichts über den Baumeister selbst. Heute klingt ein modernes Stahlrad einladend, aber vielleicht für die meisten Fahrer unzugänglich. Ich denke, ein gutes Stahlrad ist wie ein guter Audio-Röhrenverstärker. Yeah die neueste state of the art Technologie hat Vorteile, aber da8217s etwas über Stahl (und Röhren) that8217s nur klassisch und rechts 8211 etwas, das can8217t gemessen werden kann, nur erfahren. Für diejenigen, die sich nur auf wissenschaftliche Messungen und Daten verlassen, wird diese Aussage wie flach-erddokumentieren und das ist gut. Fazit, da sind Plusen und Minus zu Carbon, Ti, Aluminium und Stahl. Reiten, was du liebst September 24, 2012 I8217m Reiten ein 2003 LOOK KG461. Es ist kein volles Carbon (es benutzt Aluminium-Laschen), aber ich liebe die Fahrt und I8217d vergleichen es günstig mit Stahl. Nicht benutzerdefinierte, nicht Stahl, und ich habe es für eine tolle Sache. It8217s steif, bequem und von dem, was ich hörte, wurde es mehr als andere Vollcarbonrahmen gebaut. Ein 8220wet noodle8221 ist was es isn8217t. Einige gute punkte hier Bei 6821758243 und 230 Pfund. I8217m am Ende der Glockenkurve. Ich habe vor kurzem ein Calfee Carbon-Bike verkauft und es mit einem IF-Stahl-Bike ersetzt. Die Calfee war ein Cadillac der Carbonrahmen aß die Beulen amp zufällige Straße Vibrationen wie nobody8217s Geschäft. Nicht zu erwähnen, es war sexy wie die Hölle zu sehen. Aber es war nicht so steif genug, um gut abzusteigen, und es hatte eine miserable Geschwindigkeit wackeln Problem (konnte nicht sogar zip mein Trikot bei 15 mph ohne das Fahrrad wollen nach unten gehen). Ich werde mein negatives Carbon-Erlebnis bis zu der Tatsache kreiden, dass ich nicht normal sizeweight für Radfahrer im Allgemeinen bin. Das heißt, der Carbonrahmen fühlte sich kugelsicher an. Es überlebte einen guten Unfall unversehrt, und ich glaube, ich hätte es eine Treppe hinsetzen können. Fügen Sie hinzu, dass Calfee einen beschädigten Rahmen mit nicht allzu viel Aufwand reparieren kann und es ist noch sehr viel. Ich denke nur, dass Kohlenstoff als Fahrradmaterial noch aus seiner Kindheit auftaucht. Die IF Crown Jewel in Stahl hat keine dieser Fragen (und steigt wie it8217s auf Schienen) für nur eine kleine Strafe82111.1 lbs (das ist 0,5 der gesamten Paket, wenn Sie mich einschließen). Es ist alles so glatt wie der Kohlenstoff und viel mehr Vertrauen, das auf Abfahrten anspricht. Aber als Pilot, der sich mit der Entwicklung der Luft - und Raumfahrt beschäftigt hat, war der eigentliche Grund, warum ich wechselte, Fehlermodi. Carbon scheitert in einer Weise: plötzlich und katastrophal (Airbus Ruder, jeder). Stahl kann dent, biegen, knacken, etc. aber you8217ll in der Regel wissen what8217s kommen. Ich war widerwillig, meinem Leben ein Material zu vertrauen, das auf einem schnellen Abstieg entrissen werden könnte. Es gibt Verdienste für beide Materialien, und da die Carbon-Rahmen-Technologie reift, wird der persönliche Geschmack die Wahl der Materialien so viel wie die Komposition bestimmen. Ich bin aber in meinem Stahlrahmen verliebt und werde es seit vielen Jahren fahren. Wer gibt ein Ratten ein was Material ist besser Ist es wirklich wichtig, wenn Menschen wie Kohlenstoff oder Stahl besser sind, müssen wir wirklich Zeit damit verbringen, den persönlichen Geschmack zu befragen. Sind die Leute, die Kohlenstoff-Fahrräder besitzen, diesen schlecht geschriebenen Artikel lesen, haben eine Offenbarung und Gehen Sie kaufen ein Stahl-Bike, weil im Laufe der Zeit, Zehntausende von uns einschließlich der 8220Pros, wurde dumm und vergaß, dass Stahl ist so viel besser Kurt Gensheimer, gehen Sie freiwillig in einer Suppenküche und etwas tun, das wirklich zählt gtgt170kph ist nicht klassisch. Wann war das letzte Mal, dass irgendjemand von uns so schnell ging. Vereinbart. Das Video ist 15 Jahre alt. Ich glaube, dass Kohlenstoff seitdem ein bisschen besser geworden ist. Stahl hätte die Schweißung abgebrochen. I8217m nur saying8230 bekommen einige aktuelle Infos. Haben Sie einen ganzen Stahl Columbus Schlauch Bianchi von den frühen 908242s und ein Aluminium Bianchi (2001). I8217m auf der Suche nach einem Aluminium mit Carbon Sitz bleibt oder ein ganzer Kohlenstoff. Das Stahlfahrrad geht nirgendwo hin und hat es8217s Vorteile, aber es kommt nicht in die Nähe der Beschleunigung, die das Aluminium bietet. Rasse ich nicht, aber wenn es darum geht, ein grünes Licht zu machen, gibt es einen Unterschied. Carbon Sitzrohre für jeden half ganz ein bisschen bei der Entnahme einige der Straße Buzz und ich bin für eine Kohlenstoff-Gabel für den Stahl aus dem gleichen Grund suchen. Jeder wird ihre Meinung haben, aber ich kann sicherlich sagen, ob es besser wäre als ein anderer, aber ich bin mir sicher, dass eine Sache in einer Gruppe reitet und versucht, mit der Packung Schritt zu halten. Es ist ein Preis für das Gewicht und die Opfer des Rahmens absorbiert einige der Energie beim Versuch zu beschleunigen. So ist mein Stahl gut für Fahrten im Land, Radwege, Pendeln und Besorgungen, und das, warum ich hatte es mit einer dreifachen Kurbel ausgestattet. Mein Trainingsfahrrad will ich und brauche es schnell zu sein und werde mit jedem Material oder einer Kombination davon gehen, die bequem und dennoch effizient sein wird und ich glaube nicht, dass Stahl für diesen Befehl passt. Es ist, was es für Ihre Bedürfnisse ist, denke ich. Stahl kommt mit Gewalt zurück und es gibt ein echtes Interesse an den aktuellen Stahlbikes und den Klassikern. Die Tatsache, dass dies bereits der 29. Post zum Artikel ist, sagt viel. Nehmen Sie Ihre klassischen Masi, Pogliaghi usw. zu einem aktuellen USA Cycling Event und die Leute werden mehr Aufmerksamkeit auf Ihr Fahrrad dann den Gewinner des Cat 1-2 Rennen bezahlen. Wir hatten jetzt 4 alle Stahlkriterien in diesem Sommer, und obwohl unser größtes Feld nur 15 Fahrer war, war das Stahlrennen der beliebteste des Tages. Für 95 Prozent der Reiter macht Stahl am meisten Sinn, aber wir sind alle vom Marketing betroffen. Inklusive mir, neben der Stahlflotte, besitze ich selbst ein paar Plastikräder. Für 2010 werden wir ein All-Steel-Rennteam einsetzen, um nebeneinander mit den Carbon-Jungs zu konkurrieren. Schauen Sie sich die Bilder unserer aktuellen Rennen und Rennfahrer zusammen mit einigen klassischen Schüssen bei MenofSteelRacing an. Das erinnert mich an die Monty Python 8220Looks wie ein Hexe8221 Bit (mit Carbon Fiber Bikes die Hexe). Ich habe zwei Look-Frames (555 und 585 Ultra) besessen und beide sind gleichmäßig ausgezeichnet. Sie haben ihre Steifheit mit dem Alter verloren, sie sind in Stücke geknackt und sind einigermaßen überlegen, was ich noch vor oder seither herabgestiegen bin. Wenn Sie Stahlfahrräder mögen, dann kaufen Sie Stahlfahrräder. Bitte versuchen Sie nicht, alle anderen zu überzeugen, obwohl sie falsch sind, um Kohlenstoff zu fahren. Alle in den Antworten erwähnten Irrtümer sind genau das. Carbon ist ein technologisch überlegenes Material und viel leichter. Die Tatsache, dass jemand zu exhorbitanten Maßnahmen gehen muss (lesen Sie eine ganze Menge von Bargeld kaufen leichte Teile), um das Äquivalent (nicht ganz) Gewichtsersparnis eines Carbon-Bikes sagt alles. BTW, ich besitze auch ein 8220Custom Ti8221 Bike. Tolles Bike aber Push kommen, um zu schieben, ich packe den Look 585 jedes Mal. Das Ti-Bike fühlt sich nur träge im Vergleich zu ihm (gleiche Komponenten, etc.). Nur meine .02 Nru 8230 Machen Sie Ihre Hausaufgaben mein Freund. Verbringen Sie mehr Zeit beim Schreiben. Trek hat ihre Kohle erst verkündet, bis es nach Trek gefragt wurde. Werfen Sie einen Blick auf die Trek-Carbon-Levels: einen weißen Punkt, einen BLACK DOT, einen RED DOT. Das ist kein Zufall, Columbo. Hallo, Interessante Artikel, interessante Kommentare. Ich verstehe nicht, wie benutzerdefinierte Stahlrahmen sind ein gutes Preis-Leistungs-Verhältnis, wenn ein Baumeister zitiert wird, wie 100 Stunden pro Rahmen 8211 bei 40 Stunden (konservative Gebühr out Rate für ein Unternehmen) that8217s USD4000, kann ich ein Carbon-Frame-Bike mit 105 für NZD3000, Weniger auf spezielle etc. Auch mit einem schlechten Rücken und Blick auf die Aktualisierung meiner sechs Jahre alten Wheeler 7100 die Dämpfung Qualitäten der Kohlenstoff-Appeal an mich. Großer provokativer Artikel mit einigen sehr guten Punkten. NASA, Formel 1 und Boeing verwenden Stahl 8211 Blick auf die Schrauben und Lager8230) Denken, dass Fahrwerk ist Kohlenstoff Wert ist nicht absolut. Vielleicht benutzerdefinierte Stahl isn8217t eine tolle 8216value82178230 aber dann wieder benutzerdefinierte Kohlenstoff wäre schlimmer Für die Auto-Liebhaber da draußen, wenn Ferrari Sie aufgerufen und angeboten, um Ihnen eine benutzerdefinierte F430 mit Ihren Lieblings-Spezifikationen und Farbe und entwarf es speziell für Ihren Körper und Fahren Stil und man konnte es sich leisten, würde es dir nicht nehmen. Vielleicht ist die Frage nach einem 8216value8217 getriebene Wahl wie ein Toyota isn8217t der Punkt. Vielleicht ist es für dich da, was für dich wichtig ist, egal ob es sich um das Material handelt. BTW, ich habe die John Slawta8217s Website (Landshark Frames) ausgecheckt und den passenden Rahmen gesehen, den Levi Leipheimer ihn gebeten hat zu machen. Levi kann einige der besten Carbon-Bikes kostenlos fahren und erraten, was er zu kaufen interessiert8230 Die große Sache über diesen Artikel ist in der Tat die Konversation it8217s stimuliert. Ich habe alten Stahl, modernen Stahl, alle Aluminium und alle Carbon-Fahrräder. Ich liebe jedes Fahrrad für seine besonderen Attribute. Jedes Fahrrad bringt ein Lächeln ins Gesicht, wenn ich 8211 fahre, weil ich gerne reite. Und ich bin nicht dran, was ich reite. Ich habe auch die Mentalität von 8220lemming8221 in meinen Renntagen gespielt. Ich hatte das, was damals populär war. Jetzt könnte ich mich nur darum kümmern, was ein paar engmütige Bike-Möchtegern denkt. Jeder fanatische Sport und Hobby hat die gleichen Arten von Gruppenkonzern 8211, denn trotz des Spielzeugs wird es von Menschen benutzt. Für mich hat das Material des Rahmens mehr mit der Mission der Fahrt zu tun. Heck, George Hincapie hat ein sehr schönes Stahlrad, das er regelmäßig reitet, nur für die schiere Freude daran. Weil es nicht eine Rennmaschine ist, bekomme ich ein cf Bike, weil die Fahrt so bequem auf ganztägigen Fahrten in den Bergen ist, wo Gewicht Macht einen Unterschied. Dieses besondere Bike hat Winkel nicht viel anders als das, was früher 8220sport Tourer8221 8211 nicht ein Kriterator gewinkelt Frame genannt werden. Meine alte Mitte der 80er Jahre Bridgestone es ist ein echter Stahl klassischer Sporttourer. Aber die Fahrt ist weniger vertikal konform und die hintere Tri hat mehr Flex als meine anderen Fahrräder. Die späten 90er Jahre WIG Variable Röhren auf meinem Bianchi Cyclocross macht für ein wirklich steifes Bike, das wie bei den frühen 90er Jahren alle Aluminium Cannondale Knochen-Rattler wiegt (als der steifste Produktionsrahmen gemacht, der zur Zeit 8211 gemacht wurde und reitet wie es). Jedes Material hat it8217s Platz. Es gibt viele Variablen, die für jeden Typ eine Überlappung erzeugen. Kundenspezifischer Stahl hat seinen Platz, besonders für randonee Fahrer, die das klassische Top-Rohr-länger-als-Sitz-Schlauch wünschen. As for the comment that there are no worthy steel bikes being made 8211 that is because you hang out at a shop that focuses on racing only 8211 not giving the customer what is best for them. I see those bikes being sold by the-soon-disillusioned-customer on Craigslist every day. Pick your LBS carefully. For instance, the Raleigh Clubman is a very nice riding steel bike available at LBS in most cities of any size. Very classic look, too, yet with modern components. Very smooth ride. As a juxtaposition, the other day I was at my local shop when a woman came in with her Lemond steel ride from the late 90s. She was tired of the stiff ride and wanted to try a Cannodale cf like her friends ride. She really knows her bikes, riding 200 miles a week in the summer and done a number of bike tour vacations. The shop didn8217t have a 48 cm frame in stock for her, but did have the same model in aluminum with cf fork. She loved the ride, rode it 3 times that afternoon, and then agreed with us that she had no need of a cf bike 8211 which with the same setup would cost 350 more for nothing gained. She got the bike fitted the next day and rode away smiling. For me, that proved the point that great engineering is More Important than the material of the bike. There are cf bikes that ride like crap for anyone except a Cat racer. There are steel and aluminum bikes (and Ti) of the same vein. And there are great riding bikes made in each material. Know your mission and buy accordingly I8217m drawn to the value of craftsmanship and unique frames as opposed to mass produced, but the author8217s claims about the longevity of steel have to be questioned, thus raising some doubt on his other assertions. My friend who has a beautiful custom steel bike just showed me the rust spots coming from the inside of the seat tube to the outside, while commenting he expected to be forced to get a new bike in another year or two. Whenever he gets caught in the rain he has to take his seat post out and do a gun barrel-type swabbing job to dry out the inside of the seat tube in order to preserve the bike for as long as possible. He rides constantly, but maybe it won8217t be an issue for you if you don8217t get wet very often. Well, this debate has gotten interesting, and has covered most of the interesting points, but not all of them, so I8217ll weigh in. For the record, I presently own 2 carbon bikes (a cheap lugged one, and a Cervlo R3 SL), and a custom titanium mountain bike (700c as well, for that matter). Custom geometry makes a lot of sense for mountain bikes, and not so much for road bikes. A mountain bike8217s handling represents a whole slew of trade-offs an order of magnitude more complex than the geometric decisions made when designing a road bike. When8217s the last time you saw a road bike with much of anything other than a 73 degree headtube (in normal sizes, of course, where altering headtube angle and fork rake is not necessary) Ok, pretty much never. Road bikes, on the other hand, don8217t really have weight-distribution-dependent steering, nor do they have funny terrain-specific handling trade-offs brought on by steerer angle, or any of that other all-terrain nonsense. Unless you8217re a freak, custom road geometry makes little to no sense, and for the record, I8217m 6821778243 with a 39.58243 inseam, and ride off-the-shelf compact road geometry with no problems. Go invest in a fitting, not custom geometry. Now, on to materials If you8217re a serious recreational rider and have some dosh you8217d care to be parted from, titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making). Barring that, you should be riding aluminum if you8217re more interested in keeping your budget down. FEA-driven hydroformed frame members just don8217t exist in the ferrous bike world last I checked (at least not to the extent that they do in aluminum-land). Short of titanium or true high-end carbon, nothing can touch aluminum for its ability to be purpose-tuned at minimal cost. If you8217re not racing and want some ride comfort, you should invest in a forgiving carbon fibre seatpost and kiss your Fred-dom goodbye and buy some 25c (or larger) tires, rather than pretending that frame material can make anywhere near the same magnitude of difference (there are some exceptions to this in carbon-land, but they cost lots of money). And on to the truly hardcore: If you8217re actually racing, you probably already know about comfort trade-offs. Ti and steel are simply not options, as nobody8217s managed to make a titanium or steel frame transfer power as efficiently and handle as precisely as aluminum alloy or carbon fibre can (some titanium gets sort-of close, but not close enough). If you8217re on a budget, you8217re buying aluminum with the stiffest bottom bracket you can find, and maybe considering some sort of aerodynamic trickery (there8217s a reason the Cervlo Soloist Team conquered so many races before the competition clued in). If you8217re not, there is absolutely nothing that can match the power transfer of a carbon frame without being a 6-pound-plus aluminum brick, at which point you might as well just stick some cranks and drop bars on an old engine block. While we8217re talking carbon, let8217s not get carried away. Trek are great-quality frames, and if you8217re the type of racer whose legs could whip up a good meringue they8217re damn light (but so are lots of others 8212 honestly, and this is personal preference, I8217d take a Scott instead if I were in the market for such a bike) and suitable for your riding style, but if you8217re the type of rider who cares how stiff their crankarms are, Trek quickly falls off the radar and frames like the S-Works Tarmac, Cannondale8217s top-of-the-line, and most of Cervlo8217s offerings (and a good number of others, I8217m sure, so don8217t take my as arrogant enough to think I8217ve found all the good frames) quickly find their way to the surface. If you8217re really, really curious where the numbers lie here, Specialized has been kind enough to provide some test figures for most of the top-notch products out there (with a few conspicuous omissions, and some not-so-subtle tipping of the 8220scales8221 on their stiffness-to-8221module8221-weight comparison) here: specializedOAMEDIApdfcatalogs08FACTBroch. pdf (page 7) And on that note I8217m out for the night. I hope some of this has been at least somewhat informative as to the realities of bike frame trade-offs these days. Incidentally, I didn8217t buy the R3 SL for its weight. Great post Paul. Can I ask, what is the life of an aluminium racing frame compared to carbon racing frame Quote from Paul: 8220If youre actually racing, you probably already know about comfort trade-offs. Ti and steel are simply not options, as nobodys managed to make a titanium or steel frame transfer power as efficiently and handle as precisely as aluminum alloy or carbon fibre can8221 Sounds more like opinion than fact. Check out the Pegoretti Big Leg Emma to see a perfect example of steel being more than adequate to deliver power: I agree with the claim that you can get more stiffness out of a carbon or Al frame for a given weight but who said stiffer is always better Numbers from Specialized or any other company are usually biased and I8217m reminded of the old saying, 8220there are lies, there are damn lies and then there are statistics.8221 Also reminds me of an article from Keith Bontrager a while back who demonstrated why having a super stiff BB is NOT energy efficient in all cases. Look it up8230 some simple trig explains it and Sean Kelly on his flexy Vitus back in the day is living proof8230 Here8217s an experiment to try: Jump up and down as high as you can on a concrete sidewalk for about 5 minutes. See how you feel. Now do the same on a trampoline. Knees feel any different Perhaps the analogy isn8217t perfect but here8217s the point: just because something is unyielding underneath you doesn8217t make it more efficient or enjoyable to ride. The debate continues8230 Interesting frame, but I still doubt (I haven8217t ridden one, but if I can I will) it8217s addressed BB stiffness. Those stays will be stiff under compression, but there8217s nothing there to prevent the BB shell from flopping all over the place (just like my cheap carbon frame does, and just like a Trek Madone did when I took one out for a test). I8217ve certainly ridden both carbon and aluminum frames with stays that big, and they don8217t manage to do a lot, even though aluminum should in most cases provide more stiffness in the same external cross-section, as it8217s necessarily thicker-walled. Carbon lets you do clever things like building a conic (or similar, see S-Works Tarmac SL2 and most of Cervlo8217s offerings for examples) seattube, which is the primary member capable of resisting BB flex. You can also brace the BB shell itself from a great distance with a big blob of a teardrop-crosssection 8220bottom bracket8221. This is flat-out impossible with any drawn or extruded metal tube products. Sufficient (but still not equal) BB stiffness can be accomplished in aluminum, at a moderate weight penalty, whereas any fabrication of steel or even titanium tubing would be freakishly heavy to accomplish the same thing (if you could form them like you can carbon the story would be entirely different). As to Specialized8217s numbers8230 they tell a funny story. They8217ve obviously tried very hard to make their frame look fantastic (duh), but notice how they cannot for the life of them shake the R3 from nipping at their heels, and how they8217re forced to use a proprietary crankset with integrated BB to finally 8220beat8221 it on 8220module weight8221 so they can claim they have better stiffness-to-weight (which they don8217t). And of course, take the 8220vertical compliance8221 number with a grain of salt: Cervlo goes around pimping their thin seatstays as being dramatically more compliant (very much like what Specialized is trying to tout), but the reality is that most of the perceived ride quality of their frames ACTUALLY comes from frame flex at the seat cluster, which the thin top ends of the stays do affect. 8220Custom geometry makes a lot of sense for mountain bikes, and not so much for road bikes.8221 Thats a pretty silly thing to say. It would also be news to an awful lot of people. Since people tend to be on their road bikes for very long periods of time the slightest sizing errors can cause all sorts of issues. Head tube angle How about top tube and seat tube length Sizing can give you weirdly long stems which gives the bike an unbalanced feeling as can other compensations made by fitting. 8220titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making).8221 Yes I prefer titanium. Power transfer is a bunch of baloney and that has been proven time and again. Neither my Litespeed Vortex nor my Moots have any creaking issues. 8220Specialized has been kind enough to provide some test figures8221 I8217m sure they have. Oh, and one more thing: I8217ll certainly conceded that riding on the flat or on mild rollers is pretty much indifferent to stiffness, as handily demonstrated by many successes on not-so-stiff frames. But, I8217m a big guy and climbing already sucks enough for me that I like to have as little extra fatigue from hammering up a steep hill as physically possible. 8220Since people tend to be on their road bikes for very long periods of time the slightest sizing errors can cause all sorts of issues. Head tube angle How about top tube and seat tube length Sizing can give you weirdly long stems which gives the bike an unbalanced feeling as can other compensations made by fitting.8221 I take it you8217re buying custom road forks then, too. This is a big silly argument: A road bike needs to fit you well when it8217s pointed in a more-or-less straight line, because it8217s usually pointed in a more-or-less straight line (even in fast switchbacks you aren8217t doing the kind of ridiculous crap that technical singletrack can incur). 10mm of stem length doesn8217t make or break a road bike8217s ability to be piloted down whatever course you8217ve chosen, but it does on a mountain bike. So having the - right - top tube length and whatever else within a very small margin on a mountain bike determines whether you can have both correct fit AND useful handling in a wide variety of situations. And what8217s this silliness about head tube angles being part of custom fit When8217s the last time anyone found a good reason for building a frame (read: normal road frame, not a TT frame or something) with ANYTHING other than a 73degree43mm-rake fork, OTHER than eliminating toe overlap on smaller frames The need for anything like this is a crock, as road bikes are generally ridden on surfaces without any substantial curvature, and they don8217t have various amounts of front suspension travel (not to mention rear-axle-to-perpendicular-to-steerer distances) which then go on to affect steerer angle, front wheel canter for deflection purposes, and fork trail, and whatnot. Road bikes, for all intents and purposes (this doesn8217t cover CX bikes, obviously) are ridden on FLAT surfaces, and therefore do not need to take into account a particular rider8217s preferred range of handling compromises as terrain does such interesting things as changing steering trail, as - does - happen on a mountain bike. Yes, road bikes - do - need to 8220fit8221 better for comfort purposes, because you usually ride them longer and their tires are less forgiving and whatever, but unlike a mountain bike virtually all of these cases can be cured by moving your seat and bars around. As far as titanium goes, you might as well go custom because for once you8217re looking at a product that - is - manufactured as if it were custom whether you choose to specify custom geometry or not (at least as far as buying Ti from this continent goes). Well, so far we8217ve established that custom size framing makes no sense whatsoever. It is neither necessary for fit8230nor is it cost effective. Secondly we8217ve extablished that, if durability is the issue, then titanium is the only choice. All the others have lifespans8230including steel which rusts. If titanium is too expensive, then aluminum is the best choice for the serious enthusiast who rides hard on the weekends but doesn8217t necessarity race. Aluminum can be hydroformed into exotic and purposeful shapes inexpensively. It is relatively durable, will not rust, can be repainted easily and does not require the tender-loving care treatment of Carbon Fiber. Furthermore, Aluminum can be interfaced with Carbon Fiber components, such as a seatpost and fork, to give a rather excellent ride without all the headaches. For the weekend enthusiast who likes to hammer down once in a while, aluminum will outperform steel or titanium, given its stiffness. And lastly, due to the exotic and purposeful shapes8230it has the most style. And since it is indeed a metal, it offers the full lustre of its paint8230unlike CF which does indeed look a bit plastic. Its good to have thought this all through. So while steel may be real8230aluminum really is a steal Paul: 8220If youre a serious recreational rider and have some dosh youd care to be parted from, titanium is the obvious choice. For racing purposes the power transfer is effectively crap, but the ride quality, durability, low maintenance, etc. is an awesome trade-off (give or take all the fun creaking noises Titanium is so famously good at making).8221 Eerrr8230yes and no. Yes Ti8217s power transfer is crap in 8220most cases8221. No I out sprint a friend of mine 2 days who has the same (or more) leg power who rides a CAAD 9, i8217m riding a Lynskey R3308230 how about that for validation Agree that High end Alu and carbon beats Ti hands down in the power transfer department but it8217s a relative issue because a lot of other things come into play that will affect the out come. Nope8230 my R330 don8217t creak either8230 Yeah, yeah, guys. they don8217t creak if you put Ti Prep everywhere you8217re supposed to (my Ti MTB only makes funny noises in its drivetrain, thankfully8230 errr, wait that8217s not something to be thankful for8230) Back to racing8230 it8217s not so much that a flexy bottom bracket reduces how much instantaneous power you can lay down on the road, as you might expect. The effect is that, including the wind-up and unwind, each pedalstroke takes a longer time, and your muscles start to suffer from it. In conditions like serious climbing or extreme headwinds, where you have a substantial deceleration between pedalstrokes, you do actually 8220lose8221 some power to the frame wind-up. Accordingly, your top speed in a sprint is unlikely to change (and you8217re probably spinning pretty high RPMs anyways), but you8217ll lose some time on any moderately long climb, and I doubt you can - hold - that sprinting speed for quite as long, as every pedalstroke sustaining your top speed is taking just a little more out of your legs than it otherwise could be, nor can you reach that speed quite as fast as you could with less frame wind-up. Of course, if you8217re not racing none of this matters, at all. You take a rest, and then you kick your buddy8217s butt again, and declare yourself victorious before any difference in muscle fatigue might try to tip the tables the other way. And hey, his CAAD9 has got to be heavier than good Ti, so that8217s probably tiring him out just as much (if you8217re not on level grade all the time) 8212 as well as the much harsher ride reducing his power output through fatigue. Quotes from Paul: 8220Interesting frame (Pegoretti Big Leg Emma), but I still doubt (I havent ridden one, but if I can I will) its addressed BB stiffness. Those stays will be stiff under compression, but theres nothing there to prevent the BB shell from flopping all over the place8221 8220whereas any fabrication of steel or even titanium tubing would be freakishly heavy to accomplish the same thing8221 I8217m curious, how big are you Paul The Pegoretti frame has a 32mm seat tube and what looks like a 35mm down tube so you can8217t be serious when you say that BB will be flopping all over the place. For those who remember former 7-Eleven powerhouses like Davis Phinney and Sean Yates they did perfectly fine with 28.6mm seat tubes. Besides, from a power transfer standpoint the huge chainstays make more of a difference than any side-to-side BB flex would. I8217ll admit, to get a super stiff frame made out of steel it would exceed 4.5 lbs and probably over 4 lbs for Ti but if a rider is that big how the heck does 5 lbs or less of metal qualify as freaklishly heavy. How much extra weight is a water bottle, like 1 12 lbs Whoa, better not carry a Camelback8230 Paul: 8220Accordingly, your top speed in a sprint is unlikely to change (and youre probably spinning pretty high RPMs anyways), but youll lose some time on any moderately long climb, and I doubt you can - hold - that sprinting speed for quite as long, as every pedalstroke sustaining your top speed is taking just a little more out of your legs than it otherwise could be, nor can you reach that speed quite as fast as you could with less frame wind-up. Of course, if youre not racing none of this matters, at all. You take a rest, and then you kick your buddys butt again, and declare yourself victorious before any difference in muscle fatigue might try to tip the tables the other way. And hey, his CAAD9 has got to be heavier than good Ti, so thats probably tiring him out just as much (if youre not on level grade all the time) as well as the much harsher ride reducing his power output through fatigue.8221 Interesting point but like i8217ve said earlier, it8217s got a lot to do with other things that comes into play8230 Design body weight is the first to come into mind. I8217m not a big guy, 173cm at 73kg riding a 54cm top tube length R330 Ti frame is more than capable to handle my weight and output. In addition to that, the design of the R330 has bucket loads of tube butting, shape manipulation and different tube diameter sizes strengthening different areas of the frame8230. all this has got nothing to do with quality Ti because CAAD9 is the top frame in Cannondale8217s alu range hence frame material becomes equal in their own comparison. Back to Racing Riding method has got a lot to do with how the frame reacts as well. A musher will appreciate a super stiff frame because they can gain more from a more 8220compliant8221 frame, the same goes for crit racers but for long haul races, most will appreciate a slightly compliant frame because your body will perform better from not getting a beating by road bumps and vibrations. If you race long distance enough, you8217ll know that spinning (high RPM) is much better than mushing and by spinning (assuming that you know how to cycle in circular motion rather than pushing your paddles, a lot of ppl don8217t realize they don8217t cycle the right way) does not create that wind-up and unwind motion so much to a degree that it8217ll change the angle of the BB to sap your energy. Most of us will tackle a long climb or a steep climb by spinning high RPM or high gear, i doubt any of us has legs of contador or Andy8217s to mush our way up a hill. Back to Racing Riding method has got a lot to do with how the frame reacts as well. A musher will appreciate a super stiff frame because they can gain more COMPARED TO A compliant frame8230. the same goes for crit racers8230 Regarding the new stainless steels: For those who don8217t know, the tensile strength for 953 is through the roof If the tubing manufacturers make some tubes in more moderate thicknesses (858 instead of 747 or 636) these things would be pretty dent-proof as well. Sure these things may never go into the sub 2 lb category but if we8217re talking the difference between carbon and steelTi frames being around 2 lbs then is it really that bad to have an 18-19 lb road bike I guess I must be old school too from the days when a 21 lb steel Pinarello was a standard pro-level bike8230 This article made some good points but it forgot too many. The reason for buying steel bikes goes beyond this. Durability is hands down better but not just from crashes or mistakes loading or shipping the bike but also from a fatige standpoint. That silly carbon bike doesn8217t ride the same as it did when it is brand new. Carbon breaks down and loses its stiffness overtime. The steel or ti bike on the other hand will ride pretty much the same 50 years and 100,000 miles down the road. The other reason is comfort. You think that carbon is comfortable, ha I say. Try riding it over on a chip seal or harsh road compared to steel or ti. The big difference steel and ti flex not merily absorb. Don8217t mistake the dead feel on a fairly smooth road for comfort, steel is going to give you some feedback and connection with the road its the rough road that is what is going to matter at the end of the day. I love specialized as a brand and the Roubaix is hands down the best riding carbon bike out there but if you take the same vertical compliance test specialized does to compare to other carbon bikes and do that compared to Serrotta, IF, or Waterford that is built for even a 200 lbs rider. The results will surely amaze you. Lets face it most of us don8217t race at least not seriously and at the end of the day would you really rather have a bike that weighs 1 pound less or something that will last and be more comfortable. This is a pointless debate. It8217 all about choices and the fact that there are so many option available to the bike-buying public is a good thing. The fact is that there are examples of wonderful bikes made from all sorts of different materials just as there are truckload of crap bikes made from all sorts of different materials. Over the years I have had many thousands of miles on bikes made from lugged steel, tigged steel, bonded aluminum, welded aluminum, 32.5 Ti, 64 Ti, lugged carbon, and monocoque carbon. The truth is, there was never any appreciable difference in my speed, comfort, or enjoyment once I got them set up right and got used to the handling. Tire pressure, saddle, pedals, and drivetrain setup are really where it8217s at8211 get fit right, run quality components and you will like your ride no matter what the frame is made from. Thanks Twain Great links. There8217s actually a company down here in San Diego (Escondido) called KVA (kvastainless). They8217ve been making stainless steel tubing since the 19508242s for the military and for wheelchairs. Their stuff is top shelf, but not as well known in the bike industry as Reynolds and True Temper. They8217ve started delving into frame building, and I8217m planning on doing a follow up article about the virtues of stainless steel in a bicycle application. Since KVA has been working with this material longer than both Reynolds and True Temper, and are new to the bike world, it might be very interesting to hear their perspective. Kurt G. implies that Steelman Cycles embraces carbon construction, I don8217t believe this is the case. Steelman (Brent Steelman) still makes awesome steel frames. His carbon frames were an experiment, not even on his web site. The only carbon parts he offers are carbon fiber seat and chain stays and forks, specifically upon request. His work is simply the best. My frame exhibits tremendous craftsmanship. The shaping of the tubing, the geometry, the fit, and nobody lays down a better tig weld in my opinion. Want lugs He builds those frames too. Checked out that KVA Stainless website and spoke to some guys there. Their new tubeset is apparently stronger than OX Platinum but imagine it in stainless The price looks to be more cost effective than Ti and the weight8230 well, check out the website. They8217ve got a photo of a frame hanging on a produce scale. If I8217m reading it right and it8217s not BS it looks to be around the 2 lb mark Could this be the next Ti or Carbon killer Oh and the tubes are 100 Made in the USA if that matters8230 Just replaced my full carbon fork with steel. Why Because I have a steel frame. Columbus triple butted foco. I figured, If the bikes steel, the fork should be, too. It8217s nice to look down and see a steel fork. Also replaced a 200 gram saddle with a brooks. So now my bike weighs 1 12 pounds more. I8217m 215. I plan on getting down to 180. I like the feel of the steel fork more than the full carbon. Also, I coulden8217t get past the babying I had to do with the carbon. Don8217t over tighten, Don8217t scratch, Don8217t clean with this, Don8217t get grease on the steerer tube, Check constantly for hairline cracks, If hit, Internal damage unseen may have taken place etc, etc, etc. Steel fork maintenace, If there is no rust, your good to go. Same with frames. Later. Oh, and don8217t use a stack height of more than one inch on carbon steerer. By the way, just took bike out with new steel straight bladed road fork which replaced a full carbon. Here8217s my review: Steel allowed a little more road buzz. Not bad at all, just a little more. Bumpy roads, steel fork softened hits more then the carbon did. Big hits, like pot holes, steel did better. Down hill, steel tracked like it was on a rail, the carbon fork would shimmy if I lifted my hands off the bars. That could be from the steel fork having a slightly slacker head angle. Also, I noticed the steel fork flex, not side to side, just in and out, some. I8217m thinking, the carbon just stayed rigid and stiff when the steel one gave a little. Overall, not a huge difference either way, just a little more piece of mind knowing the steel fork probably won8217t snap off becuae my stack height is one inch, or I hit the brakes really hard, ( Go to busted carbon for that story). As for the weight difference, didn8217t notice at all. Of course, I ride with a camel back with anywhere from 50 to 80 ounces of H2O at a time. Hoffe das war hilfreich. Later. I do not race nor have a custom bike for years my ride was a Raleigh Gran Prix from the 708242s, which gave me tens of thousands of miles of touring enjoyment, until I backed my car over it(I have ADD, what can I say) My replacement is a Raleigh Technium 440 from the middle 821780s, and surprise It8217s better than my GP was in its best days. Advances in technology are certainly real, but what satisfies any individual rider is, well, individual. I may have missed it, but the writer didn8217t mention that while frame weight difference may be 50 steel vs. carbon, the difference between frame PLUS rider is almost negligible. Want a lighter ride Lose a few pounds and ride the same bike. thanks a lot for putting the bike plus rider weight diference on the table. make the caculation i8217m 195 pounds, plus 3 pounds waterbotles, plus 1 pound shoes plus one pound clothes, let8217s say few things in a backpack. lets say around 200 pounds. and let take a verry light carbon bike for 15 pounds and a not so light bike for 21 pounds. so one side we have 215 pounds the other 221 pounds the diference is 3 percent increase. fucking 3 percent i8217m 195 pounds and i could get down to 170 with an ideal weight and a good ( verry good tranninglong bike rides and diet and no more beer ) so the lose of wight woul be 221 before and 191 after diference of 16 percent. so as the harvey allen just sayd, if you want a lighter ride, loose some weigt. If you8217re comparing apples to apples then the difference between a carbon bike and a steel one with the same parts and wheels is more like 2-3 lbs. So 215 versus 218 lbs That8217s 1.4 Alright, so having invested in a Cervelo R3 SL, and finally having ridden it since last posting here, I must disagree even more strongly with the touting of steel as the ultimate comfort frame material. I8217ve ridden plenty of steel frames, from 821770s Raleighs through brand-new bespoke Italian names. And then, on Sunday, I discovered it8217s possible to have a road bike you can sit down on - ALL OF THE TIME-, barring of course the need to lift the wheels over some road hazard. I also discovered that the stiffest bricks of aluminum road frames I8217ve ever ridden were pathetic wet noodles in comparison to this 2-pound beast. There seem to be some people going around making foolish generalizations about high-end carbon. I8217ve ridden top-end Madones. While they8217re light, and the front end is just great at incredibly high speeds (the minimum requirements for a Tour-grade frame), they aren8217t in the same ballpark as far as ride quality or hair-trigger power transfer. Don8217t go around assuming a Jaguar is a reasonable basis for drawing performance conclusions about an Aston Martin, ja (This also applies to carbon forks8230) September 1, 2009 matthieu: 8220an buy a good sadle, that s where your ass is all rid long 8221 Well, not quite. My ass is shaped all wrong and I8217ve yet to find a saddle that8217s really comfortable on its own. However, I8217ve just recently found that I can run damn near any piece of crap saddle on my new(er 8212 I have two now) carbon frame (certainly not on the old one though) and NOT have to deal with the usual discomfort from whatever saddle I8217ve decided to put up with for the day. You8217re bang-on about weight. Beyond keeping the weight of the bike closer to the ground and gyroscopic effects of cornering on heavier wheels (or likewise when dealing with a crosswind 8212 try some light hoops in a crosswind and tell me it8217s not a world of improvement), bike weight doesn8217t mean squat. It means something if you8217re racing, and that8217s it. Even if you8217re lagging slightly behind on club rides it8217s probably because your legs or bike fit suck, not because your bike weighs more than the addict that8217s parked beneath the spandex-clad ass up ahead that8217s slowly distancing itself from you8230 It8217s getting a ways away from the frame materials discussion, but let8217s talk for a moment about buying speed (I8217m ignoring obvious things here, like clipless pedals): First and foremost, if you can8217t do it reasonably well yourself, get a professional fitting (I haven8217t, and at this point could probably do with the marginal improvement it would represent), as this will not only give you better biomechanical performance but will make you more comfortable, and a more comfortable rider can put out more power (unless you8217re Lance). Second, ditch the backpack, tshirt, baggy shorts, etc. and get some lycra. Aerodynamics mean everything if you8217re actually intent on moving forward at a higher speed. Further to that, invest in some deeper rims if you haven8217t already 8212 I won8217t run anything shallower than about 25-30mm, for any purpose. And don8217t forget some tires that not only roll well at a useful pressure (given your body weight), but that let you hold that speed through corners 8212 right now I run Conti GP4000S and they suit this purpose well. Next, go ride harder, and discover the subtle and not-yet-significant (until you get in better shape) ways in which your bike compromises your performance potential here and there, and then MAYBE consider upgrading further once you can spank at least some of the Cat38242s in your club. If you want to know why I8217m still bored by steel and titanium as road frame materials, go take a top-end S-Works or Cervlo R-series or Scott or something similar out for a test ride, instead of blindly insisting that steel8217s better (as well as titanium) because it rides nicer than some arbitrary, expensive, and boring 8220high-end8221 carbon frame. There8217s expensive carbon, and then there8217s good expensive carbon, and there8217s an incredible amount of distance between the two. real steel real racers The new Steel is the best period, ask any knowledgeable frame builder, ti is a close second, carbon just a another way to get an empty wallet and short life bicycle but i guess if one has more money than the crown jewels and would like to look quite fast while getting launched off the back Peloton like a hot rock. thats ok at lest you8217ll look like a pro. sure right oh you paid more than the national budget for the last nine years and that plastic bicycle you just bought for a Googol ( A googol is a large number. that is a one followed by one hundred zeros )so you paid a ton lollies and what did you get for all those simoleons spent a ill fitting, harsh riding bicycle that has a short lifespan. man you only live once so why end up in Recession, save those lollies for later and discover real cycling, meet my best mate Mr modern steel unlike Mr plastic or carbon 8220alias Mr carbon plastic fibber8221 (notice that i spelled how it should be written)(1) My best mate Mr modern steel will give a quite smooth and predictable ride in all cycling conditions from worst to best.(2)you wont need worry about ones health when Mr plastic fibber frame expire date comes up. because he8217s not up to the task at hand, because my best mate Mr modern steel will be here long after were gone, so no worries about hospital mates he8217s quite dependable.(3)cycle fit is very important and Mr plastic fibber offers no proper sizing whilst Mr modern steel has the proper fit only limited to the master cycle builder. (4) losing all them pints off ones belly and training proper will have a greater effect that saving a few grams off with Mr plastic fibber (5)All the lollies that one has saved by riding Mr modern steel you could finely get rid of those quite daft looking spandex jean look cycling shorts and give the dustman the quite large and ridiculous looking cloth covered styrene foam helmet. Regards from father time steel December 16, 2009 Typical riderracer since 1986. I bought Aluminum in 1986 and 2010. Carbon in 2009, 2010 and 2011. Ti for one year. Steel for about 6 years, etc82308230.I would say Aluminum is the worst. Harsh, fast and then somehow dead, and even a nice fork and wheelset won8217t get it to the top of the list. Ti was ok, nothing special. steel would feel the best at times (super smooth, stable in descents, and just loved to cruise at 19 mph forever8230.). Carbon early on was dead and only light, wasn8217t super impressed, unless i wanted to sprint or go straight up a hill. The newest carbon can do it all8230.carve turns, go super fast, destroy descents, cruise all day, and the RampD spent by top-end firms (millions the custom guys don8217t have) is worth it. Ridden a lot since the 808242s. The oldest road bike in my stable is a Columbus SL (steel for you newbies) from the mid 908242s I also have an aluminum bike from 2001. Now shopping for either Ti, Carbon or wood (no, seriously, wood, like from Renovo). Ich denke. Or maybe it8217s back to steel. There8217s more to the ride than just the frame material. The Al frame I have feels lighter and zippier by far. I used to think about getting rid of my steel because I would always reach for the Aluminum when I went for a ride. Then I cleaned up my steel and gave it the same tires and pedals as my Aluminum and I find myself reaching for the good ol8217 steel bike just as often. The steel bike now feels smoother, more comfortable and more 8220connected. And it is ultra stable compared to the rather twitchy aluminum bike. I live in very hilly country, so you8217d think the aluminum would have an advantage for weight, but no. It seems like once I get cranking on the steel, I can just motor up them bumps. On the aluminum, I accelerate fast, it8217s light, it8217s responsive, but it feels like I lose momentum on every pedal stroke. I8217ve a daily commute with about 12-13km of hills and I8217ve timed my runs with both bikes and there is NO significant time difference nor do I feel any more tired with one vs. the other. BTW, I8217m also in very wet climate, the steel frame doesn8217t seem to have suffered too much considering its age. Rust isn8217t my problem here. For my next bike, I will probably ride what feels best and not worry about the material. If it8217s carbon, then fine. (Which, btw, don8217t look down too much on those mass produced carbon frames from Taiwan. Those guys in Taiwan have more experience doing carbon just-about-anything than anyone else in the world. Unless you have some mad genious with a psychic connection to carbon, it8217s highly unlikely anyone else can consistently do as good a job) Maybe you guys should divide yourselves between the clock-beaters the feel-riders. That is, if you8217re obsessed with super lightness and stiffness and acceleration and shedding grams uphill, you probably want carbon8230.with 1500 plus wheels. If you8217re part of the 99 of riders who are NOT serious racers, then you may care more about how the bike feels on the road over thousands of hours than how many fractions of a second you8217re saving in a race against the clock or others. I8217ve ridden and owned literally dozens and dozens of titanium, steel, carbon, and aluminum bikes over 25 years. Many top end metal bikes, and even some special production frames, have extraodinary, tuning-forklike road feel that most carbon frames, fast, light, and stiff as they are, can8217t match. You pays your money and you takes your choice8230. And yes, bits like wheels, tires, saddles, stems, bars, and, of course, forks, plus sizing amp setup, also matter hugely to bike feel and handling. I have a 20-year old Basso with Columbus tubing (steel) and a Trek Madone 4.5. The first time I rode the Trek, I was surprised how much it felt like the Basso. Smooth, low vibration, forgiving. But it is also lighter, stiffer, and does not corrode. Corrosion is the Achilles heel of steel. After riding extensively world-wide, I have used both steel and carbon bikes. When the road turns uphill, the weight penalty is soo severe that steel is never the preferred choice. Descending used to be much better on a steel bike, no longer. All day comfort is also very close when you put on different wheels. The amount of time lost from going up hills on a steel bike is soo significant that I will never consider 90 of steel bikes. The light ones are extremely expensive, and then you can get a carbon bike with better components for less. Plus it rains a lot in the world. It8217s not about the stiffness or being seconds faster, carbon will literally get you there hours earlier with the same effort. I8217ve seen a new carbon frame crushed in a Parks work stand while being assembled. I only own and ride Metal Aluminum, Steel and Ti bikes and Fly an Aluminum Airplane. I don8217t want anything composite except accessories. In 1959, I bought a URAGO bicycle from Roy8217s Cyclery on Pico Blvd. in LA and rode it until a drunk lady in a Caddy customized it so that it worked better in the dump. With the money that she gave me for not reporting it to the cops, I bought another bike a RAPHAEL GEMINIANI SPECIAL also from the same shop. It is equipped with Campy Gran Sport Deraillers, Shifters, Hubs, but had a Stronglite cottered crank with the bike I bought a TA alloy crank and bottom end set has Mafac brakes, and Ideale seat and is constructed of Reynolds 531. The first time that I rode this bike, I thought that I could fly. It was the greatest I rode it for 20 years and my son then took it over, jumped curbs, etc with it but through all that, is not damaged in any way. I made the huge mistake of repainting it, but am able to get the transfers from different sources. I am going to install the TA crank set, and after repainting it, plan to ride it again. I8217ve ridden the Italian steelies, but favor the ride of the old French bikes that I had URAGO and GEMINIANI. I am considering buying a carbon bike and possibly an aluminum bike, and have no idea how they ride or work, but I can say for certain that a good quality steel bike will hold up to just about anything that you can reasonably give it. I8217m glad to see the Bikes come back. I sincerely hope that you have fun riding I sure have George One very important aspect that I haven8217t seen in this excellent discussion is product life cycle. Where does it end up when you are done with it Carbon goes into landfill and sits there indefinitely. Metal (steel, aluminum, titanium) frames can easily be recycled into new consumer products. If you are informed about the environmental challenges we face, and I suspect Road Bike Review readers are, this is another reason to consider a steel frame. We8217re talking about tens of millions of bikes here. I ride a steel Gunnar wOuzo Pro fork (yes, carbon fiber), full Ultegra, Mavic Ksyrium Elite wheels. I ride it hard up and down in the steep Santa Cruz Mountains and love the hell out of it. Nice comment section here. I used to build custom steel frames using Columbus Nivacrom EL tubing. An EL frame Built up with Campy Record carbon 10s carbon bars seat posts fork etc. came in at 17.5lbs. Its obvious what was necessary to offset the weight, CARBON what a surprise. I still have one of my original EL frames WHenry James polished stainless lugs, built up as a sunday bike, but my main ride is a 55cm Lapierre off the shelf frame built up with Campy record and various other carbon components boy does this bike out ride the steel. I have logged over 9k in the past two years. I have cracked the right seat stay and fixed IT yes you can effectively repair carbon its not always a throw it away scenario nor is it rocket science8230I like my old steel but I ride seriously on carbon it gets the job done8230 Yes the guy that will be welding my new CX bike does meet NASA standards, his work on many of the Shuttles. Yes I ride a carbon road bike now, my cross bike is Aluminum and my 20 year old MTB is Ti (and being converted to single speed IF we can get the seat post out). I used to race on steel bikes, yes I broke 3 of them Broke a chain stay, unplugged a bottom bracket and broke a steerer (only the brake bolt was holding it together). I would buy into a argument like: it is a good product built locally by somebody you know not the other side of the planet. I also think this is a dangerous trap you have set, why get a new car, or computer or stove. Almost seems like you work for the UCI, if it was good enough for the Cannibal in 1972 it is good enough now. I8217m the 220lbs you8217re writing about, and I love my carbon fiber. I rode steel framed bikes, laughing at the prices people paid for carbon bikes. My steel bikes generally cost less than a 100 bucks. Then my little bro bought some carbon, I went faster, went uphill easier, never forgot the nimble feel of the carbon bike, but being 6821748243 tall I would have expended gynourmus bucharoos for a frame my size, so I bought aluminum wa carbon fork an rear triangle. Good bike, but then 6 years after my taste of fiber, I found my dreambike in cyberspace, on the computer, so it8217s from the future, basically it was sitting on ebay. After gettiing it (2010 Cannondale Synapse 6, entrylevel carbon), first ride I new this bike was waiting to find me, and I8217ve been in love since. Great handling, excellent breakaway speeds, superb ergonomics, there8217s a reason for everything, and all your energy goes to the rear wheel. I ride my CAnnondale to work, so I save 5.50 a day in gas alone, the 8 months I8217m able to ride it a year, it will take 2 years to pay for itself, but it8217s well worth it. When I pass a steel bike on the trail, they have a scissory sound to them, not the silent swoosh a carbon fiber bike has. One night I was behind a steel bike for a stint, and I watched him and could see how much energy was wasted, how much his bike was flexing for him to maintain the speed he was at, and the less energy it took to power my bike. I couldn8217t help but think if he was on a carbon bike I wouldn8217t be able to keep up with him. Steel cheap and easy. Why do you think all the 8220custom frame builders8221 start with steel. Cheap and easy ubiquitous regardless of any other qualities. For some reason these days steel frames are expensive when the ease of acquisition and machining are taken into account, I think the retro steel movement has driven the price up. I am ok with those myopic enough to think that steel rides better than carbon but I8217ll stick with carbon, so far the only frame material that I have ridden and not broken is carbon (I realize that could change at any moment). In this particular situation the advances in technology are real and produce results. In the last 55 years I have ridden Raleigh, Peugeot, Fuji, Gitane, Leader, Myata, Kabuki Pro road bikes and it was not until I got on my Marinoni custom framed roadie with full Campy group that I realized I had been riding 8216average8217 bikes that at best were only half as good and the Italian custom It was like going from NASCAR to F1, can8217t even describe the difference in words, you gotta ride one to realize what a custom Chromoly frame can do Whoo hoo. There is a lot here, fellas. I8217ve read 75 of what is here. Having just decided it is time to get out and ride again 8230 I am in the market for a smooth riding, predictable road bike. I m 6821718243 and have a 348243 inseam. (Yep, I am a tall gal.) I need to convert about 10 pounds of winter weight into muscle. I used to be a serious recreational rider but that was in college a about 20 years ago. My steel ten speed was a man8217s frame and being about twenty years younger 8230 Pedaling around on a college campus every day was no biggie. Today, I need to get on a bike and I want it to be as responsive and as predictable as possible while I am riding to get back into shape. I do not need falls or spills. And I don8217t want the bike to be super heavy because I already know that straining to keep moving does NOT motivate me to ride. I really hope to find abike to last at. east ten years or more. I work on computers for a living and write 8230 So I prefer not to have my arms be a shock absorber. My budget is 700 1000. I am mechanically inclined but love simplicity. The local bike shop is happy to sell me a Canondale Quick for 2000. But 8230. I maybe am a new re-entrant into serious recreational road bikes, but ouch Two grand is a BIG pile of cash in any economy. Any suggestions There are quite a few bike shops in my area 8230 but they are like the hardware stores 8230 They seem to cater mostly to fellas. I could use some recommendations on what to look for. Thanks Any argument against Carbon bikes should I think include some argument against Petrochemicals in manufacture. Carbon bikes are held together with a thick layer of Petrochemical resin I think this kinda makes a mockery of any ecological benefit derived from using a bike as an every day transport device, you may as well just still the petrol in you car every day. Is this what the Petrochemical company have in mind 8220You can8217t use transport without using petrol8221. Metal bikes can and do get recycled. Plastic bikes do not get recycled, its a simple equation. September 3, 2012 johnvile, I really don8217t think the amount of petrochemical used in manufacturing a bicycle is anything to get overexcited about. Even if everyone in the world had a bike, the difference is not likely to be planet-saving. I have a simple question for people who love to bash steel frame bikes: Which would you rather sit your ass on A frame built out of a material that has been used for at least 2,000 years and is tried, trued and tested multiple times and has a very high success rate at being durable, long lasting, easily repairable and very strong while economically affordable A frame built out of a material that has barely been used for maybe 25 years, (carbon fiber, or plastic bike frame as it has come to be known), where the repair for it is still more expensive than steel and the repair technology is a lot newer than the use of the material itself and has yet to be tried, trued and tested as steel has been A material that has barely been used for the past 200 years, that would be aluminum alloy where when it is dented or broken, forget about repairing it and when riding it you feel like you8217ve been beaten up by the end of the ride because aluminum sucks at absorbing road vibration I trust the material that has been tested time and time again for the last 2,000 years. December 10, 2012 I was in a LBS a few months ago, and a young guy came in covered in bandages and an elbow brace 8211 much skin off and a fractured elbow. The steel fork on the 2nd hand steelie he had just bought broke in the first few hours. RUST never sleeps. It is difficult to know from outside, how much corrosionrust is in steel framesforks. December 10, 2012 Most shouldn8217t worry about the durability of their carbon frames if made within recent years. The resins they use to hold the fibers together have developed more than the carbon. The impact resistance of most manufacturers resins is phenomenal. The only exception to this is the super-lite models because they use so little resin. I choose Fuji8217s C4 carbon over the C10 model because of this, even though it was in my budget. December 16, 2012 Old Article but here is my 2 cents for those reading this. I own every material made for road bikes dating from the past twenty years. Steel rides very nice and is softer than aluminum but heavier. Aluminum is lighter but rides harsher then steel Carbon 20 year old is still doing well handles well but is very close to steel in ride. Carbon from 10 years ago smooth minor flex ok handling New Carbon handling great aero frames best thus far except firm ride. Titanium harsh ride to rigid looks good. December 25, 2012 I like to ride steel because at the end of the day it is easier on my wrists. My aluminum LeMond Toumalet beats me to death. Could be the Gatorskins tho. My Marinoni Special Columbus steel frame is the sweetest ride ever But it seems to be the wheels that make the biggest difference in finding extra speed, expecially the hubsbearingstire combo. My 10 year old Campy hubs laced to Mavic (Wheelsmith) rims are faster than my Eastons or my Aksium Race8217s over a 7 mile course on the same bike by a couple minutes. Something about Italian bearings if that8217s what are in the Campy hubs December 27, 2012 A properly built steel bike (for most people does not have to be custom) with good wheels, equals a great ride. As to rust - spray inside with waxoil. and it will never rust. Scratch - nail polish. Dent, unless you have bent the tube, means nothing. As to weight - Most of the high end carbon bike8217s REAL weight advantage (rotating weight, which is the only thing that counts) comes from 1,500 gram wheelsets, not the difference in frame weight. You want a three pound lighter bike - LOSE THREE POUNDS . Unless you8217re Contador, the rest is MARKETING. The important thing is to ride, eat properly and enjoy December 27, 2012 I forgot the most important consideration - FIT. FIT FIT. Worth spending a few on getting a fit session, or join a club. I am sure you will find someone that knows how to properly adjust your fit. There are many great sites which point the way. By the way, I built frames in the sixties and seventies for serious racers all the way up to Olympic road bikes. Good used steel frames abound on Ebay. I8217ve bought my share Merckx corsa extra, Cinelli super corsa, even a Richard Sachs. None cost more than 900 and were all in nearly showroom condition. If they are made from Columbus SL SLX, Reynolds 853, Trutemper, they should be fine, as long as they are not bent. February 2, 2013 I8217ve put 4,000 miles on my Rocky Mountain ST Solo Classic road bike. It has a modern steel frame and carbon fiber fork. Shifters, brakes, and drive train are Shimano Ultegra. The bike has an exceptionally smooth ride and lets me know what is meant by the words, 8220feel of steel.8221 On three occasions, I8217ve ridden the bike 148 miles per day over a Coast Range mountain pass. Saddle sore at the end of the day, yes, but the frame and fork did their part to make the rides comfortable for someone 70 years old.. February 23, 2013Todays Stock Market News amp Analysis Real-Time After Hours Pre-Market News Flash Quote Summary Quote Interactive Charts Default Setting Please note that once you make your selection, it will apply to all future visits to NASDAQ. Wenn Sie zu irgendeinem Zeitpunkt daran interessiert sind, auf unsere Standardeinstellungen zurückzukehren, wählen Sie bitte Standardeinstellung oben. Wenn Sie irgendwelche Fragen haben oder irgendwelche Probleme beim Ändern Ihrer Standardeinstellungen begegnen, bitte email isfeedbacknasdaq. Bitte bestätigen Sie Ihre Auswahl: Sie haben gewählt, um Ihre Standardeinstellung für die Zählersuche zu ändern. Dies ist nun Ihre Standard-Zielseite, es sei denn, Sie ändern Ihre Konfiguration erneut, oder Sie löschen Ihre Cookies. 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